The September Issue

Hallå :) hoppas ni mår bra? Själv är jag fortfarande sjuk, och har varit sängliggandes i nästan två dar, men nu orkar jag gå upp lite och gå. Vet inte om de är bättre eller sämre :S orkar inte vara sjuk mer, de skönaste är ju att jag är hemma hos päronen nu, så slipper jag ligga själv nere i götet eller smitta ner rumskompisen Angela, för de vore nog inte så bra. Får se när jag piggnar till, för praktiken är slut nästa vecka, och de skulle ju vara kul att kunna vara där några fler dagar, men frisk måste jag bli först..


Blir mkt film för min del, en film jag såg i går var The September Issue.  Dokumentär om det kaotiska livet bakom kulisserna när en modetidning ska göras, i detta fallet septembernumret 2007 av Vogue som säljs i 13 miljoner kopior. Filmen följer stressen mellan kontoret, fotograferingar och möten och visar chefredaktören Anne Wintours inflytande på tidningen.


Filmen funkade, men tyckte nog att den var lite lång, annars bra, om jag vill fortsätta med mode så skulle jag nog kanske vilja vara på en tidning :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0