Rydboholms Tryckeri

Hallå :)


Hemkommen från en heldag på färd :) åkt som sagt till Rydboholm först.. De var jätte intressant och coolt att vara där :) fick se hur de går till att trycka maskin och för hand :) när vi kom upp till en våning där de hade schablonerna till maskintrycken, var  min första reaktion WOW  för de låg rullar från golv till nästan tak, och flera meter, där hade de 7000 olika schabloner, de är coolt :)


Eftersom jag har såå många bilder, lägger jag dom i små st, så får ni klicka på bilden för att se den större :)

 
     
    


Här trycker de med masiken, och där är rullarna jag nämde tidigare


Här är schablonrören som jag nämde... WOW från golv till tak och lagervis :) 7000 st


Screenramar :) fuuuullllttt med dom med :)


Stooor screenram :) tror den var ca 120 bred och 180 hög,
 kändes som den var lika lång som mig.. och jaaa jag är lång..


Så ska de trycker bli som de trycker för hand, som finns i småbilder..
Trycker de en färg i taget, och den trycker vartannat tryck och åker tillbaka
och trycker vartannat igen, så färgen hinner att torka..


.... BUSS



Efter besöket där, åkte vi in till Kinna och åt på en jätte bra och fin thai restaurang, ooo guuu va gott de var :) en buffé lunch med mkt mat och dryck för 75 kr :) mkt bra mkr bra :P

Sen åkte vi vidare till skroten :) de blev lite tyger där :) men de får ni se sen :P de var lite kul att två av personalen sa att ”dig känner jag ingen, du är rosa tjejen :)” hehe tyckte jag var lite kul, att de känner igen mig :P och varför just rosa då :P hehe lusigt Carin, jag är en rosa tjej :P så varje ggn jag är på skroten köper jag alltid något rosa tyg, ett elr flera :) denna ggn blev de inget rosa tyg men de blev riktigt snygga rosa knappar ist :) ville köpa en jätte stor knapp på 7 cm, men 35 spänn, lite väl saftigt för den :P så de blev den mindre modellen, för 4 och 5 kr :) fast de får ni se sen när jag håller på att jobba med min skjorta :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0