LCHF

Tjabba ;)

Sitter på jobbet och de är mkt lugnt, satt och läste lite på aftonbladet och hittade en artikel om ”nej till fettskatt” där de handlar om att många tror att fett är farligt, men jag äter själv LCHF (LowCarbHighFat) ibland när jag har grädda i kaffet, tycker dom de är jätte konstigt. Och när jag tar mat i matsalen undrar vissa varför jag inte äter potatis, pasta elr ris, potatisen var lätt för mig att ta bort, för de tycker jag inte om, inte ris heller, pasta är däremot lite mer svårare, jag kan äta den ibland om de är köttfärssås elr skinksås, men då tar jag inte så mkt heller och mer sallad.

Har ätit LCHF nu i två och ett halvt år, och jag har minskat i vikt, och jag är inte stor av mig och valde inte att äta de för att gå ner i vikt utan att bli mer piggare, och de har jag blivit också :) När jag väl är hemma är de mkt enklare att äta det, för mina päron äter också det så då vet jag vad som är i maten, på skolan vet jag att de inte har rätt fetter, men jag kan inte säga så mkt åt de, vissa är nog rädda för att få ”för mkt” fett. Elr ens prova på det :S

För att få mer info klicka på bilden för att komma till artikeln


”Fettdoktorn” Annika Dahlqvist äter ostskivor med smör till

bild från aftonbladet



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0