Första Kavajen

Hej alla sötisar ;)


Har sytt min första kavaj idag :) gick bra fick lite hjälp av en klasskamrat som har sytt många kavajer i sitt liv,


Igår var vi på studiebesök i Göteborg på olika museum, dels Röhsska, kulturhistoriska och såg teaterkostymkläder på stadsmuseet tror jag det var ;)


På Röhsska kollade vi igenom broderi genom tiderna, några fina och några som inte var lika snygga :P


 
Från 1500-talet                                          Från 1600-talet


Sen gick vi till kostymkläderna, sjukt snygga kläder, de var nästan de bästa stället, jag är inte direkt den som tycker att konst och målningar är snygg om de inte föreställer något man ser, tycker bäst om kläder ifrån olika årtionde





Matmatmatmatmatmatmatmat :)


Sen de sista som så sjukt tråkigt. Parakaskläder, usch gick igenom avdelningen snabbt och kollade men absolut inget för mig :P



Kommentarer
zoe

sv: haha okej, ja visst va den? :) händer idag då? :)

2010-04-16 @ 09:24:22
URL: http://zzoe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0