Pancakes

God morgon god morgon alla goa o glada :)


Idag gjorde jag pancakes till frukost :) oo shit va dom blev goda mums ;) de blev ganska många av den smeten som skulle egentligen räcka till 4 men de blev typ 10 pankakor, och jag orkade bara 2 :S:P mättande de var dom ialf ;) så då har päronen något att se fram emot när de kommer hem :)


Bara för att ni är så söta så delar jag med mig av receptet :)

Pancakes

Antal portioner:
4
 
Ingredienser                            Valfria smaksättningar:
4 4 msk osaltat smör                   150 150 g chocolate chips
2.5 2.5 dl mjölk                             150 150 g blåbär
3 3 dl mjöl                                  150 150 g rostade nötter (valnötter, pecannötter)
1 1 msk socker
4 4 tsk bakpulver
1 1 krm salt
2 2 st ägg
Smör, till stekning


Gör så här:

1. Värm smör och mjölk på låg värme tills smöret är smält, låt svalna något.

2. Blanda ihop mjöl, socker, bakpulver och salt.

3. Vispa ihop äggen och blanda med mjölken och smöret.

4. Vänd i dom torra ingredienserna och blanda väl.

5. Vänd i eventuella smaksättningar.

6. Stek ca. 10 cm stora pannkakor i medelvarm panna med smör i ungefär 1-2 minuter på vardera sida.

7. Servera med lönnsirap, vispat smör eller färska bär/färsk frukt.

Källa: recept.nu






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0