Kocken

Igår kollade jag, maja, Richard & Robin på Kocken, de var jätte bra =) typiskt en sån film som jag inte kan vara tyst =) jag säger typ, nej gå inte där, elr de kommer hända något, nu händer det något :P men den var riktigt bra =)

 

Handling:

Året är 1969. Artonårige Martin mönstrar på som andrekock på lastfartyget "Snow Drift", med destination Kapstaden. Det är Martins tredje resa. I fartygets kök härskar förstekocken Peter Stein, här är allting underkastat hans osynliga och brutala regelverk. Martin är lyckligt omedveten om vad som väntar honom och hans kompis, kockeleven Sundsvall. Mötet mellan Martin och Stein utvecklas i en riktning som ingen av dom i sin vildaste fantasi kunde tänka sig.

 

Idag ska jag åka till Göteborg och vara barnvakt så kommer tillbaka i morgon igen =)


Nu ska jag springa till lektion puss o kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0