Snickerskaka

Då blev de helg ingen, och jag är hemma hos mina föräldrar, tror de blir en mkt slapp och skön helg, kanske någon promenad ute i de härliga höst vädret, nu har jag ju min kära halsduk, vantar och min mössa som jag har saknat när jag har varit ute de blåsiga och kalla dagarna.. Me nu behöver jag inte oroa mig för det..


Igår hade jag fredagsfikat, och på torsdagen bakade jag Snickerskakor och mmm va dom blev goda, de var några som trodde att jag hade köpt dom, men de var fel.. utan de hade jag bakat själv..


De blev några över,  så jag kan alltid smaska på dom när jag kommer tillbaka på måndag :)

 

1 burk jordnötssmör, (ljusblått lock)
 2 dl sirap
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 L corn flakes
250 g blockchoklad

Blanda jordnötssmör, sirap, socker och vaniljsocker i kastrull.
Rör i corn flakes. Tryck ut smeten på ett smörpapper, smält chokladen och bre ut den över smeten.
Ställ kakan kallt för att stelna. Skär den i rutor.

KLART!!!
yammie




Puss & Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0