Darwin

Idag har vi haft tema dag, och Darwin var på schemat, först samlades vi i gympasalen och fick lite kortfattat info om vem han var och va han gjorde..  Sen efter fikat, blev vi indelade i grupper och min grupp fick kolla på två olika filmer, den första om han själv, den andra Bibel vs Darwin, sen sista filmen var ganska intressant, efter filmen skulle vi säga vad vi tyckte om filmen, jag sa inget för jag inte ville komma in i en diskussion, kände att jag var för trött och hungrig för det :P men de jag tror om allt, är att jag inte tror alls på gud, visst han kanske fanns, inte han kanske inte var så stor som alla tror att han är. De kanske bara var en gammal gubbe som hade tråkigt och skrev en berättelse om en pojke som troddes vara guds son. Och Big Bang, hur vet just den människan som skrev det att de har hänt, han var ju inte där, de ända som finns bevis är vetenskaplig utforskning, och hur vet vi att den är sann. De är mkt i livet som vi inte riktigt vet, som t.ex. 9 11 finns många olika teorier om hur de verkligen var. Så hur kan man veta om vad som är sant, jag vet inte riktigt vad jag tror på, de jag tror sten hårt på som många säkert absolut inte gör är att de finns liv efter döden, jag tror inte livet bara tar slut när vi dör, att de är typ som ett kretslopp, att man födds och sen dör och födds på nytt, men de behöver inte betyda att man födds till människa igen, utan kanske till djur elr till något helt annat..  känner att jag kan hålla på ett tag, men jag slutar nog nu :P

 

Efter lunch skulle vi bygga fåglar av sugrör och papper, och testa hur saker och ting utvecklas. Lite knepigt, men aja, vi gjorde som de stod i papprena… får vi se om vi gjorde rätt.. :P

 

Efter fikat så satte jag mig o pluggade engelska lite, de går sakta men säkert framåt..

 

Nu är de dags för kvällsmat, pastagratäng, får vi se om de är gott och om de är fulkornmakaroner

 

Puss & Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0