Sommartid

Sommartiden är här =) det märkte man på morgonen idag för vi kom en timme senare till frukosten men våran snällaste bambatant (mattant) förstod det så hon hade väntat med att ställa tillbaka frukosten =) Ett stort tack.. Jag behöver verkligen frukost annars kan jag bli gnällig =) hehe


Efter frukosten så stor städade jag och babe lägenheten elr aa sovrummet, badrum, hall och pluggrum.


Sen satte jag mig och konstruerade mer kläder till modevisningen som vi ska ha den 18 april. Jag hoppas att de kommer bli roligt. Vi kommer att visa upp de vi gjort under året.  Så de är ju inte sprillans nya kläder. Men lite kan man ändå säga att de är egen design. För jag har gjort så att om jag hittar något snygg så ändrar jag på det för att de ska bli ännu snyggare =)


Ska även undre veckan gå igenom kläderna till mina modeller för att se vad de passar i. Och även sy mer =) det är så kul när man har en bra idé och sen gör en skiss vidare till mönster och sen till tyg och det blir bra.. Blir så glad då och vill bara gör mer =)


Funderar på att göra lite kläder till någon annan förutom mig tror jag. Men de 5 sista veckorna kommer vi att ha fria studier då får vi göra vad vi vill. Då kan jag gör lite sånt =) hee


En sak jag vet som är säkert med framtiden är att jag kommer stanna kvar på västkusten. De är så mysigt =) varje dag är en olik dag.  För mig som bor i en liten stad vid en insjö så är de en sån härligt känsla att vakna på morgonen sträcka lite på sig, och sen dra isär persiennen och kunna se vad det är för väder och hur havet rör sig. Blir alltid lika pigg av det.. Förutom nu några dagar det har varit snö men som tur så smälter det bort under dagen. Visst jag älskar snö men när det är mars och snart april så ska de vara vår.. och ingen annat :P


Kramar






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0