93 år

Idag fyller min farmor 93 år. De firade vi med att ta ut henne till hamnparken för att äta lite jordgubbstårta som min käraste mor har bakat nu på morgonen.. mums va god den va:P


Jag äter ju inte mandelmassa men den tårtan åt jag. För mamma tog i 270g mandelmassa så smakade den inte lika mkt. Till er som inte gillar mandelmassa smaken ;P


Receptet på tårtan..

3 ägg Vispas

300 g mandelmassa

2 del Creime Fraiche

2 msk vaniljsocker


Riv och blanda mandelmassa med de vispade äggen.
Häll i springform. Gräddas i 175° ca 30 min.


När kakan har kallnat blanda Creime Fraichen  med vaniljsockret.
Bred på de på tårtan.

Toppa med valfri bär eller frukt ..mums..






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0