Pappas flickor

I natt så drömde jag något jätte konstigt. Att jag satt i en vanlig roddbåt och fiskade med pappa o en till, sen börjar de läcka in i båten och jag drar in mitt fiskarsnöre och kroken fastnar i min tumme och jag drog så hårt att den gick igenom.. Kommer ihåg att jag såg hur skinnet bara drogs ut och att skinnet var ut o in på något konstigt sätt.. Sen när jag vaknade var jag tvungen att kolla på tummen för att se att den var hel..  Så när jag vaknade i morse så kollade jag i våran bok, vi har en bok om Djurens språk, där i stor det alla djur och vad de betyder om man drömmer om något djur..


Kollade vad Fisk betyder. De stod ganska mkt, men om man sammanfattar de så är det att:
Jag ska lära känna mig själv genom mina känslor..

Undra vad de menas med :S
Får fråga mor min när hon har jobbar färdigt..

Har du drömt om något djur i natt?
Skriv och berätta om vilket djur.
 Så kan jag kolla vad de betyder =)


Jag skulle googla på boken, för att slippa ta kort och lägga in :P Men då såg jag att google bilden var ändrad. De ser väldigt mkt ut som en höstbild :S Usch, men den bilden passar ändå in idag, när jag vaknade för ett tag sen, var de soligt, tänkte lägga mig ute och sola lite, men de gick ju inte :/ för de började självklart regna när jag kom upp..

Dumma väder.. SKA VARA SOLIGT, de är inte oktober än... Oktober är en regn månad...



Måste bara berätta att jag äntligen har börjat läsa bok =) De är ett underbar =) Kände att jag inte kunde sova och min dator är inlämnad, så jag kan inte kolla på film, elr sitta med den. Så jag tog fram "Pappas flickor" och började läsa den, har läst den lite smått sen när jag fick den, men nu läste jag om de från början och den är verkligen  jätte bra, typsikt en bok för mig.. Tack ännu en ggn Ola =)


Pappas flickor 
är en berättelsen om systrarna Balcon deras utstuderade skitstövel till far, lord Oswald Balcon (tänk JR Ewing i Dallas och lägg till lite brittisk sarkasm i leendet). Historien börjar med att lorden hittas död och att hans biografiförfattare samlar döttrarna i ett rum för att peka ut vem av dem som mördat honom. Alla har de motiv. Starka motiv.
Det är inte en slump att öppningsscenen påminner om den i Shirley Conrans Lace. Pappas flickor är i högsta grad en arvtagare till Conran. Jackie Collins, Judith Krantz, Penny Vincenzi: Tasmina Perry kan definitivt räknas in bland de stora namnen inom FLN-genren, trots att detta är hennes första bok. Pappas flickor är en tegelsten på närmare 600 sidor, men underhållande, lyxig och sexig.
En riktig skandalkrönika med massor av kommersiella kvaliteter.


 

Nu ska jag ta o sätta mig på altanen och
 skissa lite design idéer till min kollektion =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0