Första ggn


Dagen börjar min en jätte god smoothie och gårdagens tidning :P 
Sen blev det att hjälpa mamma med hennes header på sin blogg.  
I går så packade jag klart stora delar av kläderna, 
en väska full med kläder :S:P idag får jag ta o gå igenom lådor 
och skrymslen och se om jag har saker där som är behövligt där nere :P

Jag ser faktiskt fram emot att flytta. De gjorde jag försäg förra året också men de känns annorlunda på något sätt. Nu vet jag lite vad de är för skola, och hur rummet ser ut, så jag vet ju ungefär hur mkt jag kan ta med mig och vad jag kommer att använda och inte.. De är skönt att vet lite va de är för folk som kommer gå kvar så de är några ansikten jag känner igen..

Kommer ihåg förra året när jag o pappa åkte ner, vi åkte ner redan på fredagen för att träffa min syster. Vi gick på stan o shoppade lite, jag köpte lite små saker till skolan..  när jag satte mig i bilen på måndags morronen och bilen rullade igång mot skolan, började jag bli nervös.. Men ändå en härlig känsla =) Jag kände inte en enda själ på den skolan visste inte alls va de var för folk, men de kändes skönt att kunna börja om från början


 När vi kommer in i "staden" och svängde upp mot skolan, jag fick ett litet leende på läpparna och när jag såg havet så tänkte jag inte lika mkt på nervositeten. När jag kliver ut ur bilen kommer havslukten så jag tar ett stort andetag vilken härlig känsla, här kommer jag att bo ett år framöver jag kände mig så fri :P de två första människorna jag ser är en ur snygg kille, kommer exakt ihåg vad han hade på sig, hörde hur han pratade och märkte att han var en riktig göteborgare :P med den dialekten kan man inte mista sig =) Den andra var en äldre man som sa till mig "här är de vackert", han frågade  vart jag kommer ifrån, den mannen fick jag sedan reda på att de var rektorn :p lite pinsamt, trodde de var någons pappa elr något :P Men sen när jag kom in i mitt rum, kommer fortfarande ihåg hur de luktade, blev helt överlycklig att jag hade havsutsikt, tog kort med mobilen och skickade till min mamma som förmodligen blev lite avis =) på väg att hämta mer väskor, ser jag en lång tjej i korridoren längre bort som är på väg åt samma håll, första tanken var "oo en till långa tjej =)" och den tjejen var Magdalena, min rumskompis, jag är jätte glad att jag fick bo med henne,  Vad vi har skrattat tillsammans, en sak som var jätte bra var att vi hade samma storlek i kläder t.o.m skor =) så när jag kände att jag inte hade något att ha på mig sprang  jag in till henne o frågade, hon hade alltid något ledigt som jag kunde låna :P kommer verkligen att sakna henne nere på skolan..

När vi sedan skulle samlas i aulan satte jag o Maggie ganska långt bak, och såg snyggingen sätta sig på första raden, han hade bytt sin vita t-shirt till en blårutig skjorta. Men sen kom de massor med folk och alla lärarna satte sig runt om oss..  rektorn hälsade oss alla välkomna sen blev vi indelade i våra klasser. Vi skulle sedan gå till våra klassrum och ha lite mer genom ggn där, bara vi från textil.


De stod ett bord i mitten med 8 platser jag satte mig på den mittersta stolen rakt fram..  Kommer ihåg att vi fick berätta lite om oss själva och att vi skulle brodera en namnskylt, min blev jätte ful, så på kvällen gjorde jag om den till lite finare :P  Sen fortsatte veckan, vi hade växtfärgning de 4-5 första veckorna, de var jätte spännande..¨




Ooj va långt mitt inlägg blev nu..
Aja, men när man väl vill berätta något så blir de bara mer o mer..  
nu måste jag börja packa.. :P

Måste bara tacka sandra för hennes kommentar =)
belv jätte glad att jag äntligen fick en, de har varit många inlägg utan kommenterar :P

dagens låt:



Ha en underbar dag =) Kramizar


Kommentarer
sandra

jag brukar skriva en liten kommentar ibland :) men jag har varit dålig på det den senaste tiden!

Men det borde vara tråkigt att du öppnar upp dig och tar dig tid och sitter och skriver och så är det aldrig någon som ger dig respons. Men jag tycker alltid det är jätte roligt att läsa dina inlägg, du skriver på ett så bra sätt som gör mig intresserad :)

puss

2009-08-16 @ 19:51:04
Carin

ja preis.. de har varit så ett bra tag nu att de inte är någon som kommenterar, men jag skriver på ändå =)

Naaw tack så mkt.. de glädjer mig att du tycker att jag skriver bra :P

puss

2009-08-17 @ 10:09:24
URL: http://thaalins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0