ekologisk växtfärgning

Hej hopp.. =)

Idag började vi med ekologisk växtfärgning.. Min första tanke va när hon visade lite vad hon hade gjorde tänkte jag att de här inte var min grej.. men sen när vi gick ut till stranden och plockade ihop lite saker så fick jag en liten idé sen när vi rullade in sakerna i tyg och la ner det i grytan.. blev de lite spännande på hur de kan se ut efter ett viss antal timmar, vissa av sakerna kunde ligga i flera månader.


Jag hade en gryta med tepåsar och en gryta med rödlök..  jag tog upp rödlöks tyget efter en ca timma och det blev jätte fin.  I en andra la jag in vass men man såg inte så mkt av vassen, men lite. Får se i morgon när den har torkat ordentligt, och även då får jag se hur tygrullarna i tepåsen ser ut. I dessa hade jag blomblad och blåsnäckor. Blir spännande


Hon berättade lite att man kunde lägga i stenar och plåtsaker för att få lite rostfärger på, men jag ville helst ha färg, tycker inte lika mkt om naturfärger :P


Idag fyllde Katti år så vi firade henne lite, men de blev en tidig kväll, vissa skulle ner till svanen så jag fick uppåt istället.


Nu ligger jag i sängen och ska sova snart.. har läst två kapitel i "Pappas flickor"  


Men tänkte att jag ska nog lägga in ett inlägg innan jag somnar.


Min kära mor ringde o sa att min kamera var på inlämning så jag väntar spänt på att få den igen =)


Puss o god natt =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0