Stättared

tredje dagen började med att vi åkte ut till sättared och skulle gå en 5 km med olika sationer på vägen.. I regnväder så de var inte en höjdare.. stättared är 4h gården som låg där.. där fanns det massor gulliga djur.. Kor, hästa, kaniner, grisar och gätter..  de gätterna som de hade det finns bara 8 kvar i hela sverige och de har 3.. 




 
vi skulle även hitta 8 blad och 8 blommer på vägen och material till att bygga barkbåt.. vi fick 8/9 på barkbåten.. den bedömdes i tre olika stadier.. utseénde 1-3 fart 1-3 och om den flyter 1-3 vi fick tre på allt utan flyter fick vi 2 men de var bra ändå =) blommorna och bladen fick vi alla rätt på.. de som var kul var att alla i gruppen undrade vad ett träd var och jag sa al  och de var rätt :D kände mig lite duktig där hehe=)
en staion var att man skulle lukta på 7 påsar och sen gissa vad som var i dem.. den stationen var på ett berg men en sån härlig utsikt



på vägen hem i bussen så fick jag ett infall av att jag ville ut och springa men de hoppade jag över.. så jag tar det i morron bitti istället.. elr kanske till kvällen.. :P
till kvällsmat blev det  tacobuffé och de var jätte gott =) senare i kväll blev det sällskapspel för hela bunten så får se om de är några roliga spel..

nepp nu ska jag röra mig lite.. hade göttans kramar



Kommentarer
Emma

Det låter som om ni har himla trevligt tillsammans. Vi vet att du kan ... go Carin!

KRAM

2008-08-28 @ 19:35:57
URL: http://mitttittin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0